„ციფრული ეპოქის აბორიგენები“
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული დამატებითი უფასო საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურების გაწევის მიზნით სსიპ ქალაქ ლაგოდეხის №3 საჯარო სკოლის IIა კლასში შეიქმნა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრე სახელწოდებით: „ციფრული ეპოქის აბორიგენები“. წრის ხელმძღვანელი დაწყებითი კლასების წამყვანი მასწავლებელი ეკატერინე ლეკიაშვილი.
რატომ ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრე?
ეროვნული სასწავლო გეგმა გამოყოფს 9 პრიორიტეტულ
გამჭოლ კომპეტენციას, რომელთა ფლობა გადამწყვეტია თანამედროვე სამყაროში თვითრეალიზებისა
და სათანადო ადგილის დამკვიდრებისათვის. თანამედროვე
ეპოქის გამოწვევები ციფრულ (კომპიუტერულ) წიგნიერებასაც
მოიაზრებს. მსოფლიოში საკომუნიკაციო და ციფრული ტექნოლოგიების განვითარებამ წიგნიერების
ცნება კიდევ უფრო გააფართოვა. იგი ამჟამად მოიცავს ქსელური ძიების, ტექსტების ელექტრონული
დამუშავებისა და ტექსტური შეტყობინების პროგრამების გამოყენების უნარსაც, რასაც მთლიანობაში
ციფრული წიგნიერება ეწოდება. ინფორმაციული და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება
ხელს უწყობს შემოქმედებითი და ინოვაციური მიდგომების გამომუშავებას მოსწავლეებში;
21-ე საუკუნეში დიდ მნიშვნელობას იძენს მოზარდებისთვის ციფრული კომპეტენციებისა და
კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარება.
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება
სწავლის პროცესში ხელს უწყობს მოსწავლეთა ინტერესის, მოტივაციის ზრდას. გარდა იმისა, რომ ისტ-ის გამოყენებით
შესაძლებელია უფრო მდიდარი, მრავალფეროვანი და დინამიური სასწავლო მასალის, თვალსაჩინოების შექმნა და გამოყენება,
მისი საშუალებით შესაძლებელია სასწავლო შინაარსი გავხადოთ ინტერაქტიული. ისტ-ის გამოყენებამ შესაძლოა უფრო ეფექტურად და ინტენსიურად
შეუწყოს ხელი ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული უნარ-ჩვევების განვითარებას.
სასწავლო პროცესში ბუკის გამოყენებამ მოსწავლეებს საშუალება მისცა იყვნენ უფრო შემოქმედებითები,
ინოვაციურები და ხალისიანები. ხელს უწყობს საგანთა შორის კავშირების წარმოჩენას; როდესაც
მოსწავლე თავად ქმნის ელექტრონულ რესურსს, ამ დროს მას უჩნდება თავდაჯერებულობის, გარკვეული კომპეტენციის შეგრძნება, რაც შინაგანი მოტივაციის
საფუძველია.
საწრეო მუშაობის მიზანი
ციფრული წიგნიერების ხელშეწყობა და განვითარებაა; ურთიერთდახმარება და თანამშრომლობა; კომპიუტერის საგანმანათლებლო მიზნებისთვის გამოყენება; ტექსტური რედაქტორისა და საპრეზენტაციო პროგრამების გამოყენების მარტივი უნარ-ჩვევების ფორმირება;
ციფრული წიგნიერების ხელშეწყობა და განვითარებაა; ურთიერთდახმარება და თანამშრომლობა; კომპიუტერის საგანმანათლებლო მიზნებისთვის გამოყენება; ტექსტური რედაქტორისა და საპრეზენტაციო პროგრამების გამოყენების მარტივი უნარ-ჩვევების ფორმირება;
მიზნის მისაღწევად წრის მთავარი ამოცანებია:
- ისტ ცნებები, კომპიუტერის ძირითადი მოწყობილობები და
მარტივი ოპერაციების შესწავლა;
- ტექსტურ რედაქტორში (Word) მუშაობა;
- საძიებო სისტემა Google-ს გამოყენება სხვადასხვა
სახის ინფორმაციის მოძიების მიზნით;
- Google Translate
-ს (თარჯიმანი) გამოყენება;
- ვიდეო ფაილის ბუკში გადმოწერა;
- ვიდეო ფაილის mp3 ფაილად კონვერტირება;
- ინფორმაციის მოპოვება, დახარისხება და
შენახვა საქაღალდეებში;
- საპრეზენტაციო და ელექტრონული წიგნების დასამზადებელი
პროგრამები - PowerPoint, MovieMaker;
- შემოქმედებითი, თანამშრომლობითი, სოციალური უნარების
განვითარება;
საჭირო რესურსები:
ინტერნეტი, მოსწავლის ბუკები, კლასის მართვის პროგრამა, MovieMaker-ის საინსტალაციო პროგრამა; პროექტორი, დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი, ფოტოაპარატი (ან ტელეფონი) სურათების გადასაღებად.
მშობლის განაცხადის ფორმა
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების
წრის მეცადინეობის გეგმა
წრის მეცადინეობის გეგმა
2018–2019 სასწავლო წლის II სემესტრი
წრის ხელმძღვანელი დაწყებითი კლასის წამყვანი მასწავლებელი
ეკატერინე ლეკიაშვილი
#
|
საწრეო მუშაობის პროგრამა
|
ხანგრძლივობა
|
შეხვედრის თარიღი
|
1
|
|
1სთ
|
1.02.2019წ.
|
2
|
|
1სთ
|
6.02.2019წ.
|
3
|
ტექსტური რედაქტორი word-ი
|
1სთ
|
13.02.2019წ.
|
4
|
|
1სთ
|
20.02.2019წ.
|
5
|
|
1სთ
|
27.02.2019წ.
|
6
|
|
1სთ
|
6.03.2019წ.
|
7
|
შესწავლილი საკითხების (Word-ი) გამეორება, შეჯამება;
მიღებული ცოდნის გაზიარება და საკუთარი ნამუშევრების პრეზენტირება;
|
1სთ
|
13.03.019წ.
|
8
|
ინტერნეტი, საძიებო სისტემა გუგლი (Google):
|
1სთ
|
20.03.2019წ.
|
9
|
|
1სთ
|
27.03.2019წ.
|
10
|
მიღებული ცოდნის გამოყენებით
დავალებების შესრულება და პრეზენტირება;
|
1სთ
|
3.04.2019წ.
|
11
|
საპრეზენტაციო პროგრამა PowePoint-ი
|
1სთ
|
10.04.2019წ.
|
12
|
|
1სთ
|
17.04.2019წ.
|
13
|
|
1სთ
|
24.04.2019წ.
|
14
|
|
1სთ
|
1.05.2019 წ.
|
15
|
პროგრამა PP-ში ნასწავლი ინსტრუმენტებით
პრეზენტაციის შექმნა და პრეზენტაციის ჩვენება პროექტორის საშუალებით.
|
1სთ
|
8.05.2019წ.
|
16
|
პროგრამა Movie Maker
|
1სთ
|
15.05.2019წ.
|
17
|
|
1სთ
|
22.05.2019წ.
|
18
|
|
1სთ
|
29.05.2019წ.
|
19
|
Movie Maker-ში შექმნილი რესურსის
პრეზენტაცია დამსწრე საზოგადოებისთვის.
|
1სთ
|
5.06.2019წ.
|
დ ა ს
წ რ ე ბ ი ს ფ უ რ ც ე ლ ი
რაღაც რაღაცეები უკვე ვისწავლეთოოო
შენიშვნა:
სურათები გამოქვეყნებულია მშობლების ნებართვით
რაღაც რაღაცეები უკვე ვისწავლეთოოო
თიკა ტალახაძე მარიამ სარქისოვა
ბექა მჭედლიძე ელენე ქურდაშვილი
ნიკა ხუციშვილი
ნაირნაირი ბულეტების დასმაც ვისწავლეთ და კლასში ქცევის წესებიც ჩამოვწერეთ. სახლში დავალებათ ქუჩაში ქცევის წესები გვექნება.
Word-ში ტექსტის აკრეფა, შრიფტის გადიდება-დაპატარავება, ზომის შეცვლა, წაშლა, ფონის დადება, ფაილზე ჩარჩოს გაკეთება, სურათის ჩასმა, შეიპების ჩასმა და მასში ჩანაწერის გაკეთება, ცხრილების ჩასმა... ერთი სიტყვით გეგმის მიხედვით მივდივართ.
ესეც ლუკას ნამუშევარი Snippin Tool-ით ამოჭრილი
ჩემი ყოჩაღი ელენიკოს ნაღვაწი
თიკო თავისი მრავალფეროვნებით
აი, ნიკუშაც, თავისი სუპერგმირებით!
გაზაფხულივით გოგო ანასტასიამ გაზაფხული მოგვახარა
Movi Maker ყველაზე ძალიან მოეწონათ ჩემ პატარებს
კარგად ჩანს მოსწავლეების აქტიურობა და ჩართულობა.
ОтветитьУдалить